zondag 18 januari 2009

Blij dat ik brei

Insteken,


Omslaan,


Doorhalen en ...


Katje!




16 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe zit het met het "af laten glijden"?

Daan zei

die zit in de stippeltes zodat het katje niet afglijdt ;-)

Anoniem zei

kijkusaan!!!

Mildred zei

Die is ook lief!

Elly zei

Gaaf he poesjes breien , Noa is er ook wijs mee , samen met mama de poezen familie laten groeien ;) en met Noa dan op pen 5 en mama op 2 is zij vaak eerder klaar ook ;-)
Ik vind ze zooooooooo leuk en het is zo gaaf er meer te hebben ;-)

Anoniem zei

haha, ben jij ook gebeten door die schattige poesjes !! voor je het weet zit je huis helemaal vol !

leuk zo'n kleurige versie.

Daan zei

@ Ilse; ze vormt al een lieve familie naast jouw katjes!

@Elly; ook Elvis breit er vlijtig op los met heel dikke pennen (en op een andere manier -Duitse?- dan ik.

Guusje zei

wat een heerlijk ding!

Anoniem zei

Cool katje!

Anoniem zei

...dat willen mijn dochters ook wel...heel voorzichtig: heb je een patroon???....
José

Daan zei

@Jose:

Lijf
16 steken opzetten.
Brei ongeveer 12 ribbels (recht).
Het moet een rechthoek worden die net iets korter is dan een vierkant. Naai de hoeken als puntzakjes aan elkaar (pootjes), lichaam opvullen met wol en dichtnaaien.

Kop
7 steken opzetten
Brei ongeveer 10 ribbels, de lengte is ongeveer 2x de breedte. Dubbelvouwen en de zijkanten dichtnaaien.
De hoekjes een beetje in oormodel knijpen en de rest van het kopje opvullen zodat het wat rond wordt. Onderkant dichtnaaien.

Staart
3 steken opzetten en ongeveer 10 ribbels breien. Het lapje in de lengte dichtnaaien.

Met dank aan Mildred ;-)

Fleur zei

Hoi Daan,
Natuurlijk ook bij jou gespiekt (want zo doen bloggertjes dat he!) en even bij deze een commentaar. Ik wou dat ik kon breien. Dat kun je toch leren zul je zeggen. Maar sommige dingen.....ik heb het geprobeerd, het zit er gewoon niet in.
Maar gelukkig zijn er webwinkeltjes waar je kan smullen om handgeverfde wol, het gespin ervan en daarna nog resultaten. En zo had ik dus dat ene tasje ineens!

Leuk en lief je poesje. (Leuk ook je draagzak die je daar om hebt. Toch?) en dank voor het achter laten van een reactie op mijn blog.

Groetjes
Fleur

Anoniem zei

Prachtig Daan, hoe krijg je dat nou weer elkaar...??!!

Poes Bram wil best een vriendje om tegenaan te liggen ;-)

Anoniem zei

Oh, ik heb nog steeds niet door hoe ik mijzelf een naam moet geven, vandaar anoniem. Maar ik ben Anna Annaniem!

Daan zei

He lieve Annaniem, Ik zal de pennen laten tikken voor Brammie!

-x-

Jools zei

Wie wil mij de steken opzetten? Ik kan dat zelf dus niet. Verder kan ik wel.
Weet je wat? Ik ga gewoon haken. Dat kan ik wel.

Note to self: oma bellen voor wat haakgerei.